Iubiţi viaţa, că tare e frumoasă…[7]

Continuare…

5 septembrie 2000. Marţi. Ora 1700.

Ziua e posomorîtă. Plouă mărunt. Nu pot să lucrez şi iată că mi-am amintit să fac unele însemnări.

De mult nu am scris. A trecut o vară. E timpul de strîns de pe cîmp.

Am adus popuşoii de la Capul Dialului, de peste rîpă. Mai avem la Ancher popuşoii şi răsărita, la Roşcana de cules poama, de scos cartofii. De lucru este. Să fim sănătoşi.

Cum a trecut vara? Cu multe bune şi mai puţin bune.

Cel mai important a fost că Valeri cu Valea şi bîieţii au stat puţin acasă. Ne-au ajutat la prăşit. Iar Valeri a făcut magiun pe nota 10. Valeri, m-a mirat pe mine cum puteai să ai atîta răbdare, să stai la foc pe o arşiţă de aproape 400C. Da, ai caracter. Parcă sameni cu tatăl mei Ilie (bunelul tău de la Molovata). Valea şi Valeri, aveţi băieţi buni. Cîtă bucurie în suflet aveam cînd vedeam cît de bine prăşeşte Dorin. Mihai – tot bine, însă el încă e mic şi nu are putere.

Îmi pare rău că aţi stat puţin şi din nou totul e trist şi cu puţină limină.

La o săptămînă după ce au plecat Dorin şi Mihai, au venit Zina cu Mihaela (sîmbătă). Duminică a venit Mişa. Iar luni spre seară au plecat în aşa fel  parcă nici nu i-am văzut, parcă nici nu am vorbit cu ei.

Trec zilele, trec, iar eu aştept şi tot vă aştept.

Noaptea care a trecut l-am visat pe Vladimir (Vlad). Tare îmi este dor de tine, de Daniela şi de Tanea, de voi toţi copiii mamei. Nu ştiu cum să scriu, în ce culori să redau dorul meu de voi toţi.

Am auzit la radio că cel mai greu îi este omului atunci cînd nu are cui să împărtăşească bucuriile şi necazurile. Ce să-i faci? Aşa e viaţa!

Am o mare bucurie în suflet. Valeri a fost în Spania, în Barcelona. E o bucurie pe care încă nu am mărturisit-o nimănui. Aştept să mă întîlnesc cu sora Maria şi să-i povestesc. Dar cînd va fi aceasta, Domnul ştie.

Puii mamei, mai veniţi pe acasă.

Fiindcă e vorba de pui… Paşa mi-a dat o cloşcă şi scoate puişori.

La revedere. Punct.

27 septembrie 2000. Ziua Sfintei Cruci.

Am fost la farmacie. I-am pus injecţie Rujanei. Se pune la toate vacile.

Am fost şi am plătit impozitul – în total 147 de lei. Injecţia contra limbricilor la porc – 10 lei. Andruşa a plecat în deal cu o căldare de poamă. Vrem să vindem o parte din roada din deal. Am vîndut 118 kg; 170 de lei – cîte 1,5 lei pe kg.

Răsărita am bătut-o, însă nu am vînturat-o. De lucru avem de ajuns, să fim sănătoşi şi vom tăia popuşoii, vom scoate cartofii.

Băieţii mamei, puii mamei. Vă aştept să vă văd, să mai vorbesc cu voi. Îmi este dor de voi toţi.

În Cuizăuca sunt evenimente triste. Ce să-i faci? Aşa e viaţa!

17 decembrie 2000. Ora 1400. Duminică. E ziua sfintei Varvara.

După amiază am făcut borş, plăcinte cu cartofi, de ieri avem şi cu bostan.

E iarnă. Temperatura afară e în „plus”. Nu e frig.

Ce să scriu? Sfîrşitul toamnei şi începutul iernii a fost trist. Duminică seara, 26 noiembrie, ploua şi îngheţa în aşa fel, încît copacii sub greutatea gheţii nu rezistau şi se rupeau. Noaptea auzeam trăsnete. Lumină nu era. Credeam că nu am închis uşa la sărai şi vîntul o închide şi deschide. Dimineaţa am văzut care era realitatea. Aşa a continuat şi luni. Copacii continuau să se rupă. Copacii, firele electrice, erau pline cu ţurţuri de gheaţă. Nu pot descrie ce a fost şi cum a fost. Credeam că nu va mai veni ziua cînd se va topi gheaţa. Dar, după multe zile iată că s-a topit şi acum e bine. E glod, dar ce să faci – e iarnă.

De la 26 noiembrie nu este lumină electrică, şi nu se ştie cînd va fi. Am dat cîte 5 lei pentru a repara linia. Şi aşteptăm.

De la voi, copii mamei, nu am nici o veste. Vă aştept, aştept şi iar aştept. Viaţa se repetă ca şi istoria numai că pe altă spirală. La unii în sus, la alţii în jos. Aşa-i, la mine – cît mai jos, jos pînă la pămînt. Nu uitaţi că viaţa e frumoasă, foarte, foarte frumoasă, dar şi grea, complicată.

Băieţii mamei, sînteţi bărbaţi şi trebuie să vă descurcaţi mai bine în viaţă – nu ca mine o femeie neputincioasă.

E de-ajuns. Punct şi la revedere.

Va urma…

Lasă un răspuns

