Iubiţi viaţa, că tare e frumoasă…[8]

7 ianuarie 2001. Ora 1430. Duminică. Ziua naşterii Domnului (Crăciunul).

Am avut puţini colindători. Afară e cald, e soare, e frumos. La radio e „Radio minimax”, se cîntă colinzi, iar eu am hotărît să fixez unele momente din trecut.

Cu trei zile pînă la Anul Nou (2001) au venit acasă Valeriu cu Dorin. M-am bucurat foarte mult. Am tăiat porcul. Timp de cîteva zile am pus totul la loc în borcane. Sîmbătă am copt pîine. Acum sărbătorim.

Joi, 4 ianuarie, am fost la Orhei la sora Maria. Am stat de vorbă puţin timp şi la ora 1500 eram acasă.

Urmează să plec la Chişinău, însă nu ştiu cînd deoarece e departe şi mă tem că n-o să dovedesc să vin pînă sara. Dar am să plec. Sper să fiu sănătoasă.

Dragii mei. Batrîneţea e grea şi cu mari surprize – grele de învins. Aşteptarea voastră mă mistuie.

Vova mă topesc de dorul tău, al Tanei şi al Dănuţei. Aşa e viaţa. N-am ce face. Vova, viaţa e foarte frumoasă, dar şi cu multe surprize (greutăţi) şi trebuie să te înveţi să lupţi pentru a le învinge. Aceste cuvinte se referă la voi toţi, la noi toţi. E de-ajuns. Punct.

28 ianuarie 2001. Ora 1120.

„La vatra jocului”. Radio ne cîntă melodii foarte duioase, plăcute şi eu am hotărît să scriu cîte ceva.

La 19 ianuarie, seara, a venit Zina cu Mihaela. Vă mulţumesc şi badaproste că nu uitaţi de noi.

Zina şi Mihaela, vă mulţumesc că aţi venit şi mi-aţi adus mult aşteptatul răvaş de la Vlad (Vova). Acest răvaş îmi dă sănătate şi bucurii, aproape zilnic îl citesc şi aşa parcă în fiecare zi primesc cîte un răvaş.

Puiul mamei, îţi mulţumesc şi badaproste că nu ne uiţi pe noi. Cum le-am petrecut pe Zina şi Mihaela, aşteptările continuă – iată, iată că cineva dintre voi o să vină. Şi aşa ziz de zi, oră de oră.

Bătrîneţile sînt grele. Te naşti copil şi o sfîrşeşti tot ca un copil. Doresc să ajungeţi şi voi la adînci bătrîneţe şi o să simţiţi.

Da, puii mamei, preţuiţi viaţa şi păstraţi-o.

Acasă e normal. Timpul e cald. Avem ce mînca. Avem de foc şi sănătate după ani.

1 februarie 2001. Ora 1410. Joi. Ziua de naştere a lui Vova (Vladimir).

Vlad, te felicit. Îţi doresc sănătate, succese în viaţă, în muncă. Să te afli în paza Domnului oriunde te vei afla (acum eşti în Italia, la Roma). Puişorul mamei, mă bucur că te zbaţi, te lupţi pentru bine în viaţă. Mergi aşa înainte.

Afară ninge slab. E iarnă, iar noi facem focul şi mai ascultăm radio, dacă nu se stinge lumina.

28 februarie 2001.

Ziua e frumoasă – cu soare şi zăpadă ce se topeşte. Ascult „O melodie pentru tine”. Am hotărît să fixez unele momente.

La 18-19 februarie a fost Mişa şi puţin mi-a dat speranţă. A a mai munci pe lîngă casă. Vă mulţumesc copii mamei că nu ne uitaţi. Viaţa e tare frumoasă. Frumuseţea ei o memorizezi prin oamenii buni care îţi dau speranţa de viaţă.

După ce a plecat Mişa, marţi sau miercuri, nici nu ştiu cînd, vine Elena Fiodorovna şi zice: „Nu mergeţi la moară?” Pe Neaşteptate îi răspund: „Merg”. Şi iată că Mişa Gobjilă şi Efim Duca mi-au luat sacii şi mi-au făcut făină. Ce înseamnă să faci un bine !

La moară au fost mai mulţi. Printre ei şi Vasile Odobescu, fiul lui Efim Odobescu. Ce plăcut era să vezi cum lucra. Păcat că Efim  a murit şi nu se poate bucura de copii.

Băieţii şi fetel mamei, nepoţi şi nepoate, doresc ca şi voi să fiţi un mic soare pentru mica noastră ţărişoară Moldova.

Lasă un răspuns

