Susţine-mă, că şi eu… mă susţin

Nu am o mare experienţă în blogosferă. Aşi putea spune că sunt un „bobocel”  🙂 Încă multe lucruri nu-mi sunt cunoscute. Dar sistematic mă clarific cu problemele care apar şi puţin câte puţin prind la pene 😉 cresc şi  orizontul mi se lărgeşte 🙂

Vreau să mă refer la o temă, căreia i-a venit timpul să fie clarificată – la schimbul de link-uri sau link exchange. Pentru prima dată mi s-a adresat cu o asemenea problemă Gabriel Ursan, încă pe data de 25 august 2009. Prezint şi textul comentariului din blogul meu. La acea dată nu aveam un compartiment dedicat schimbului de link-uri şi nici nu era un subiect arzător pentru mine. Îmi cer scuze celor care s-au adresat la acel moment că nu le-am răspuns la propunerea de schimb.

Acum, revin la adresarea către mine a lui G.U., care urmează în integritate:

„Îmi pare rau, dar nu am vazut o sectiune de link exchange sau de contact pe blogul tau, asa ca am sa las comentariul meu aici.

Sunt Gabriel URSAN si te invit sa facem un schimb de link!
Iata un link direct catre sectiunea mea de pe site dedicata link exchange-ului http://www.gabrielursan.ro/link-exchange/
Nu este neaparat nevoie sa pui un banner, link-ul ti-l ofer doar pentru a citi câteva mici detalii despre blogul meu.

În cazul în care esti deacord cu schimbul de link-uri, te rog sa îmi lasi un comentariu în sectiunea special destinata, de pe blogul meu.

Mulţumesc!”

Zilele trecute am hotărât să mă clarific, în sfârşit, şi cu acest subiect. Am accesat secţiunea respectivă a blogului lui G.U. Am citit următorul text:

„Doresc să fac şi eu link exchange, dar înainte de asta intenţionez să aduc următoarele menţiuni:

1. În cazul în care doreşti să faci link exchange cu mine te rog să laşi un comentariu în această pagină cu următoarele detalii:

a) Numele care doreşti să apară pe site.

b) Link-ul complet către site-ul sau blogul tău.

c) Textul care doreşti să apară la descriere.

d) Opţional, o scurtă descriere a site-ului sau a blogului pe care îl ai.

2. Îmi rezerv dreptul de a adăuga blogul tău în una dintre următoarele categorii de link-uri: „Susţin”, „Citesc”, „Apreciez” sau „Mă susţin”. Nu vreau să fiu lipsit de integritate şi să adaug link-ul tău într-o categorie neadecvată.

3. Pe site-ul sau blogul tău trebuie să existe un limbaj decent. Aici mă refer strict la redactarea articolelor tale, nu la textul din comentariile de pe blog.

4. Apreciez dacă site-ul sau blogul tău are un conţinut apropiat de conţinutul blogului meu, dar merită să-mi lăşi un comentariu chiar dacă nu se încadrează în această categorie. Cu toţii suntem oameni şi dorim mereu să aflăm lucruri cât mai diversificate şi cât mai noi!

5. În cazul în care un link exchange se finalizează cu succes, te rog să mă adaugi şi tu în categoria de link-uri corespunzătoare blogului meu. Îmi doresc mereu să primesc un feedback realist, iar dacă cineva mă are ca link în categoria de bloguri pe care le citeşte şi totuşi nu face acest lucru … nu ar mai fi tocmai un feedback realist, nu?

Vă mulţumesc şi vă aştept să-mi daţi de citit … !”

E momentul să expun esenţa problemei. Băiatul vorbeşte despre schimbul de link-uri. E foarte bine că se referă şi la conţinuturi decente. Dar ce se întâmplă mai departe ?

Am trecut URL-ul lui în blogroll şi i-am propus şi lui să facă acelaşi lucru. L-a şi făcut, dar cum ?

Se vorbeşte de schimb. Adică e normal să existe un compartiment în fiecare blog în care să se includă adresele respective la categorii echivalente, adică la link exchange. La mine e anume această categorie. Pe când la G.U. sunt câteva categorii. Şi lipseşte anume acea de schimb de link-uri. M-a inclus la categoria „Mă susţin”, adică la categoria celor care îl susţin pe Gabriel Ursan.

Ce e jenant în această situaţie ? Lipsa de reciprocitate şi chiar onestitate, căci aşa apare ea din perspectiva mea. Un schimb corect înseamnă şi reciprocitate. Implicaţia directă – eu îi scriu pe blogul meu URL-ul, cere neapărat şi implicaţia inversă el îmi scrie URL-ul pe blogul său şi la aceeaşi categorie – schimb de link-uri. Ce avem în realitate ? Eu îl susţin pe G. U. şi el … se susţine pe sine.

Cine intră pe blogul lui se uimeşte de importanţa blogului, deoarece atâta lume îl susţine pe G.U., dar el susţine doar câteva bloguri ! 😉

Să ne fii sănătos dle G.U.! Nu e o problemă gravă şi nu mai moare nimeni din cauza ei 🙂 Dar… se pare că ceva totuşi nu e bine până la capăt.

Îţi urez să te însoţească întotdeauna în activitatea de manager echilibrul dintre ego… şi altruism, onestitate şi corectitudine. Numai bine 😉

P.S. Am clarificat cu Gabriel situaţia. A fost o mică confuzie. Am corectat lucrurile. Suntem ambii blogheri incepatori. Îmi cer scuze pentru tonalitatea puţin pipărată a acestui post, dar n-o sa-l şterg sau corectez,  fiindcă ar putea fi de folos şi altor blogheri începători. Să nu nimerească şi ei în situaţii similare 😉

6 comentarii la “Susţine-mă, că şi eu… mă susţin

  1. Ideea cu link-exchange-ul nu e rea. Eu o folosesc in mare parte pt a nu „uita” blogurile care imi plac. Nu ii pot lasa deoparte pe cei care mi-au cerut asta. Pe de alta parte te ajuta sa fii vazut in comunitate, cu cat apari pe mai multe site-uri cu atat mai bine (in privinta vizitatorilor). Referitor la ce ne spui tu: nu inteleg de ce te miri. E roman de-al nostru.. 😉

  2. Voi începe şi eu să-mi măresc Page Rank-ul cu schimbul de link-uri şi, desigur, le voi folosi în scopurile de a salva URL-ile pentru blog-urile care îmi plac şi pe care le recomand să fie citite şi de alţi internauţi. Pentru început îmi mai trebuie puţină experienţă ca să pot aprecia obiectiv blogu-urile altora.

    Iar în ceea ce priveşte românii… Nu cred ca suntem mai răi decât alţii. Cred că mai degrabă e vorba de o persoană anume, o persoană tânără şi ambiţioasă, cu ajunsurile şi neajunsurile ei. E un băiat tânăr şi poate să se corecteze! Desigur, dacă valorile declarate de el sunt într-adevăr importante pentru el.

  3. Ai dreptate Vali. Feedback-ul oferit de tine este unul binevenit si drept dovadă am schimbat numele categoriei respective în „Link exchange”.

    Le împărţisem în astfel de categorii la începuturile blogului, dar atunci nu eram foarte sigur că ştiu ce înseamnă blogging. Se pare că nici acum nu prea ştiu … 🙂 dar învăţăm, învăţăm!

    Mulţumesc pentru înţelegere!
    Gabi

  4. Am schimbat denumirea blogului în secţiunea link exchange. Am citit de prima dată descrierea blogului, dar sincer să fiu nu mi-am dat seama atunci când l-am adăugat în blogroll.

    Acest articol nu trebuie şters. E un articol ce conţine feedback constructiv pentru mine şi nici nu ai idee cât de mult contează să mai primeşti un feedback constructiv şi realist din când în când.

    Cu această ocazie pot să-ţi mulţumesc pentru feedback-ul primit din partea ta şi să-ţi doresc mult succes cu blogul! Sunt convins că va deveni o sursă obiectivă de informare şi dezvoltare.

    Mulţumesc din nou pentru înţelegere!

Lasă un răspuns

