Citeşte…

Am recepţionat cu mare întârziere şi absolut întâmplător o leapşă adresată mie de IdeiSH:

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Nu folosesc semne de carte! Ţin uşor minte numărul paginii sau locul aproximativ unde m-am oprit cu lectura.
2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?
Ultima carte primită drept cadou a fost „Taina care mă apără” de Grigore Vieru.
3. Citiţi în baie?
Citesc oriunde!
4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
Am scris două cărţi, dar cred şi sper că cea mai bună carte încă urmează s-o scriu.
5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
Prefer să-mi alcătuiesc singur „colecţiile” de cărţi.
6. Care este cartea preferată?
Viaţa!
7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Recitesc sistematic cărţi de specialitate, cărţi de aforisme.
8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Mi-ar fi interesant să observ diferenţa dintre omul real şi imaginea „abstractă” pe care mi-am creat-o despre autor. Mi-ar părea rău dacă omul real ar păli în faţa celui imaginat.
9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Da! Cu cineva căruia îi este interesant ceea ce povestesc.
10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
O carte bună – indiferent dacă e artistică sau mai specială.
11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Cărţi bune şi cât mai multe. Aş putea spune care cărţi să nu se citească: cărţi care instigă la ură, violenţă, adică cărţile care promovează răul şi incultura în orice ipostază ar apărea.
12. Care este locul preferat pentru lectură?
Un loc mai izolat unde să nu mă sustragă nimeni de la lectură.
13. Când citiţi, ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Depinde şi de carte… Unele cărţi „cer” linişte, altele se citesc mai bine pe un fon muzical.
14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Da!
15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Citesc cărţi şi cumpărate, şi de la bibliotecă, şi din Internet, şi împrumutate, şi…
16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
E un lucru absolut necesar vieţii – ca apa şi aerul!

Transmit leapşa cu plăcere lui Teo Negură!

4 comentarii la “Citeşte…

Lasă un răspuns

