Blogovăţ 2010 – întrebări, întrebări, întrebări…

Mi-a atras atenţia asupra acestui eveniment fiul Mihai, care şi mi-a sugerat ideea că aş putea să particip la el.

„Blogovăţ” este denumirea oficială a „Festivalului Blogului Moldovenesc”, aflat la a treia ediţie. Termenul festival, conform DEX, semnifică „Manifestare artistică (muzicală, teatrală etc.) cuprinzând o serie de reprezentații și având caracter festiv”. Accesând pagina principală a evenimentului mi-am dat seama că de fapt e vorba nu atât de festival, cel puţin la acest moment, ci de un concurs de bloguri şi articole din bloguri.

Din păcate chiar pagina principală a evenimentului lasă de dorit. De ce? Pentru că nu sunt realizate bine nişte lucruri elementare. În primul rând e vorba de faptul că pentru un concurs e foarte important să fie afişate într-un loc vizibil condiţiile, ca vizitatorul să nu piardă timpul pentru a le găsi. Voi fi sincer, am pierdut mai mult timp că să le găsesc… într-un loc total nereuşit. Referinţa la condiţii e pusă în „subsol” şi e scrisă cu caractere foarte mici. Nu se respectă deloc recomandările elementare pentru o pagina Web de acest gen.

Mai departe urmează alte lucruri neclare. Mă refer la denumirea „Termeni şi condiţii de înregistrare”. Iarăşi vizitatorul este pus în situaţie confuză. La ce se referă această denumire. Conform DEX cuvântul „termen” este polisemantic şi are mai multe semnificaţii:

I. În varianta termen, cu pluralul termeni, cuvântul poate semnifica:

  • cuvânt,
  • expresie,
  • fiecare dintre monoamele unui polinom; fiecare dintre numerele care alcătuiesc o progresie sau un raport,
  • fiecare dintre cuvintele care au o accepție specifică unui anumit domeniu de activitate.

II. În varianta termen, cu pluralul termene, cuvântul poate semnifica şi „Interval de timp, stabilit dinainte, în limita căruia trebuie să se înfăptuiască sau să se întâmple ceva”.

Mi-a trebuit ceva timp să-mi dau seama, după ce am citit conţinutul, că e vorba, probabil, de termene, adică s-ar putea întâmpla că denumirea trebuie să fie: „Termene şi condiţii de înregistrare”.

Mai departe apar alte întrebări:

  • „Blogul trebuie să fie creat şi susţinut…” Ce se are în vedere prin susţinere? Probabil e vorba de menţinere, adică de întreţinere şi actualizare.
  • „Însemnările pe blog…” Însemnare are mai mult sensul de marcare. E vorba de articole (posturi)?
  • Probabil că se doreşte să se excludă plagiatul şi nu preluarea corectă (cu referinţele de rigoare) a unui material. Existenţa referinţei la autori este condiţia obligatorie în toate genurile de activitate de acest gen: ştiinţă, literatură, publicistică etc… Poate e vorba de un anumit barem, limită la materiale preluate, dar cu referinţe corecte?
  • Există vreo limită de vârstă pentru concurenţi? Din întrebările incluse în sondajul blogherilor reiese că blogherii nu pot fi mai în vârstă de 35 de ani 😉 Celor mai în vârstă li se interzice această activitate?
  • Deja de cinci zile tot mai rămân… cinci zile pentru înregistrare… 🙂
  • De ce blogger şi nu blogher?
  • Ce înseamnă „Votarea va fi disponibilă de pe data 23-02-2010 pîna 08-03-2010”? E vorbă de vreo blogheriţă numită Votare sau se are în vedere că „se va vota de pe…” ? 🙂

Există şi alte  întrebări? Mă voi limita doar la cele de mai sus!

Sper să nu fie interpretate greşit observaţiile mele! E salutabilă şi trebuie susţinută această iniţiativă importantă de promovare a blogosferei moldoveneşti, dar, totodată, trebuie să se excludă şi neajunsurile existente la moment!

Îţi urez succes Blogovăţ 2010! Să ai o dezvoltare continuă mulţi ani înainte!

4 comentarii la “Blogovăţ 2010 – întrebări, întrebări, întrebări…

  1. E urât când „cizmarul are cizmele rupte”.

    Desigur, multe lucruri se subînţeleg de la sine. Dar, când se organizează un concurs de acest gen, organizatorii trebuie să dea, în primul rând, un exemplu cum trebuie realizate lucrurile calitativ!

    Sunt nişte observaţii pe care le cred utile şi care sper să contribuie pozitiv la imaginea cât mai bună a concursului, cel puţin în viitor.

  2. Dl Valeriu,
    1. E festival pentru că a fost conceput ca un festival, faptul că în ziua de azi nu are mai multe activităţi decît concursul, e o istorioară mai lungă. Dar dacă veţi da silinţă, puteţi cu uşurinţă observa ce activităţi am mai avut pe lîngă concursul dat la prima ediţie a festivalului.

    2. Cunoaştem care e diferenţa dintre „termeni” şi „termene”, la noi pe site scrie clar „termeni”.

    3. Referinţa către „Termeni şi condiţii de înregistrare” se află exact acolo unde trebuie să fie — în subsol şi în pagina de adăugare a unui blog/articol, fără a face cunoştinţă cu ea dvs nu veţi putea adăuga blogul dvs în concurs.

    4. Şi prin ce cuvîntul „posturi” (care nici nu e în dex în formula în care o propuneţi) e mai bun decît „însemnări”… Multe din „articole” nici nu arată a articole, sunt nişte însemnări simple compuse din 2-3 propoziţii…

    5. Unele bloguri preiau articolele… sunt aşa nişte mecanisme care vă citesc automat conţinutul de pe site-ul dvs. şi îl publică în altul…

    6. Eu presupun ca trebuie să fiţi un pic mai atent, vedeţi sondajul acolo de la bun început scrie aşa: 35<. Nimeni nu a fost exclus!

    7. După "Au mai ramas 5 zile pentru înregistrare" scrie clar cîte zile în urmă a fost scris acest mesaj. În această boxă se preia informaţia de aici: http://twitter.com/Blogovat 😉

    8. "De ce blogger şi nu blogher?" Această întrebare trebuie să o redirecționați direct către instituția responsabilă. Apropo, dvs cum scrieţi: cipsuri sau chipsuri?

    În rest vom lua în consideraţie observaţiile dvs. Mulţumesc. O zi bună!

  3. Dle Vladislav,

    Vă mulţumesc pentru înţelegere şi pentru răspunsuri succinte şi clare.

    Când m-am referit la semnificaţia cuvântului „festival” înţelegeam perfect că nu e vorba de o suită de festivităţi, ci de o semnificaţie mai deosebită a evenimentului.

    Am sugerat unele păreri (desigur subiective), care din punctul meu de vedere ar putea să îmbunătăţească imaginea Festivalului. Cunoaşteţi bine că „internauţii” se opresc, de regulă, pentru foarte puţin timp pe paginile Web şi e bine ca informaţia necesară să fie cât mai bine plasată. Eu, spre exemplu, am dorit să văd mai întâi condiţiile concursului, ca să pot decide dacă blogul mei se încadrează în condiţii şi apoi să mă înscriu în concurs (deseori înscrierea poate dura…). Sunt convins că şi alţi blogheri ar fi dorit acelaşi lucru…

    Mi se pare că referirea la plagiat ar fi fost utilă în expunerea condiţiilor şi ar fi clarificat mult situaţia.

    Era mult mai simplu dacă cu trecerea zilelor pe pagină scria: 5, apoi 4, apoi 3… Ar fi fost excelentă şi varianta cu orele: au mai rămas … ore până la lansarea evenimentului. Ar fi fost ceva atractiv şi dinamic.

    Îmi pare că era mult mai clara varianta: >35.
    Chiar daca x>35 este echivalent cu 35<x, în cazul dat e mult mai înţeleasă prima variantă.

    Reamintesc că de pe timpurile clasicilor literaturii noastre se recomandă să se scrie cuvintele după cum se pronunţă (nu mă refer la nume proprii). Ar fi o infamie din partea mea să afirm că Eminescu sau Vieru ar fi recomandat să se scrie cipsuri şi nu chipsuri, blogher şi nu blogger etc. Dar pot să afirm că aşa înţeleg eu regula menţionată mai sus, chiar dacă în DEX este menţionat cuvântul chips (angl). Asupra recomandărilor din DEX influenţăm cu toţii, ele având calitatea da a se mai schimba în timp.

    Vă urez încă o dată succes şi numai bine!
    Sunt convins că altfel nici nu poate fi!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.