Limba noastră cea romgleză

Mi s-a întâmplat ceva neobişnuit azi dimineaţa… Şi vreau să împărtăşesc ce anume…

M-am trezit cu un răspuns în gând. Cu un răspuns la o întrebare pe care încă nu o conştientizam. Răspunsul era: „Limba noastră cea romgleză”!

Stam nedumirit şi încercam să găsesc întrebarea… La ce întrebare este acest răspuns? Într-un târziu m-am dumirit! Eră răspunsul la întrebarea pe care mi-am pus-o în titlul unui articol scris de curând. Îl puteţi găsi în arhivă: „Limba noastră cea… ?”. Dorisem o denumire a articolului în care să spun clar care e denumirea limbii noastre! În vară avusem unul cu denumirea: „Limba noastră ce română”. A trecut timpul şi iată la un moment dat nu mai puteam găsi denumirea. Azi am găsit-o şi cu totul neaşteptată: limba… romgleză (sau rongleză?)!

Îmi fac cruce şi încerc să înţeleg: ce e cu această denumire bizară?

Din păcate foarte rapid găsesc şi explicaţia! Până nu de mult vorbeam limba moldrusă! La un moment dat începusem să vorbim maldaveneasca, a urmat moldoveneasca, apoi am trecut puţin la română, şi acum în sfârşit pe ambele maluri ale Prutului s-a trecut concomitent  la o limbă foarte „modernă”: romgleza! Se formează oare şi o naţiune nouă – de romglezi?

Internetul abundă în romglezi! La TV, la radiou, în presă, în transport, oriunde – numai romglezi! Navighând prin segmentul românesc al Internetului ni se oferă tot mai frecvent informaţiile în romgleză!

Suntem foarte săritori la nevoie! Englezii nu se pot descurca bine cu problemele pe care le au cu scrisul lor! Noi, nişte creştini adevăraţi, sărim în ajutorul lor şi le mai luăm din probleme! Vezi că la noi e prea simplu să scrii aşa cum se pronunţă! E mai bine să scriem cu ieroglife şi să vorbim ca nişte vrăbiuţe… Of, mă scuzaţi! Să ciripim 😉

Vreau să pun punctul final, şi îmi aduc aminte de ce spunea moş Vasile: „Tot mai bine era înainte”! Trebuie să înţeleg că tot mai bine era înainte, când se vorbea limba română: a lui Eminescu, a lui Creangă, a lui Arghezi, a lui Stănescu, a lui Vieru, a lui… ?

De fapt, tot e mai bine şi va fi mai bine când se va vorbi şi se va scrie în limba noastră cea română! Iar de romgleză… Tare ar fi bine să uităm de ea! Ce zici, dragă cititorule?

2 comentarii la “Limba noastră cea romgleză

Lasă un răspuns

