Un test la Radio Noroc

Ieri, la Radio Noroc, prezentatorul le-a propus ascultătorilor un test. Se cerea de găsit un număr în baza unei legităţi care putea fi stabilită dintr-o consecutivitate de operaţii aritmetice. Era spre sfârşit de emisiune. Când am reuşit să fixez datele testului şi am aflat numărul de mobil la care trebuia trimis mesajul cu răspunsul, timpul emisiunii a expirat. S-a dovedit că au trimis răspunsuri corecte 23 de ascultători. Câţi au trimis răspunsuri incorecte – nu s-a comunicat. Un lucru e cert – nu primul care a trimis răspunsul corect a câştigat. De fapt nici nu era acel scop. Probabil,  mai mult se dorea o „colectare” a unei sume cât mai frumuşele de la acei care au răspuns provocării. Nu e o crimă în aceasta, dar mi se pare că ar fi corect ca să se specifice clar în regulile concursului că se colectează toate răspunsurile şi la sfârşit de emisiune, din cele corecte se alege învingătorul… Altfel, se creează mai mult impresia unei şmecherii şi nu a unui concurs…

Acelaşi test l-am văzut şi în blogosferă. Din păcate nicăieri nu se face referinţă la sursă. În calitate de informaţie, dar şi pentru satisfacerea curiozităţii prezint testul într-o variantă modificată.

Fiind adevărate operaţiile:

2+3=10,
7+2=27,
6+5=55,
8+4=96,

se cere rezultatul pentru:

9+7= ?

8 comentarii la “Un test la Radio Noroc

  1. 208 ?!,
    2+3=10=2*5->unde 5 este suma numerelor, variabila ce se repeta la toate enunturile
    7+2=27=3*9-> unde 3=2+1 si 9 iarasi suma numerelor
    6+5=55=5*11->unde 5=3+2 si 11 suma numerelor
    8+4=96=8*12->unde 8=3+5 si 12 suma numerelor
    rezulta ca :
    9+7=13(adica 8+5) * 16(adica suma numerelor) = 208

  2. Hummm…
    eu nu am observat din prima numerele lui Fibonacci…
    dar am judecat altfel si am construit sirul:
    3, 5, 8, 12 dupa principiul ca diferenta creste cu 1 la fiecare pas(3, 5=3+2, 8=5+3, 12=8+4) si deci 9+7=192.
    Eu zic ca sirul care l-am construit tot nu este lipsit de sens si are dreptul la existenta:-)

  3. Draga Pavel,

    O sa fac o mica destainuire – la problema iniţială la fel am gasit inca o soluţie perfect valabilă 🙂

    Este extraordinar că ai venit cu o soluţie nouă a problemei! Problema devine mai interesantă, anume din această perspectivă!

Lasă un răspuns

