Vlad Filat – pre şi post

Azi, între orele 16.00 şi 18.40+, în restaurantul Passepartout, a avut loc întâlnirea off-line a blogherilor  din Republica Moldova cu prim-ministrul Vlad Filat.

Am întârziat cu circa 15 minute şi am fost nevoit să fac „cunoştinţă” cu paza de corp a prim-ministrului – persoane impunătoare fizic şi destul de plăcute în comunicare.

Când am ajuns în sală, întâlnirea/interviul era deja în toi. Am găsit un scaun şi un loc liber. După ce m-am aşezat am observat că m-am aşezat alături de Nata Albot de la ProTv, prezentă în calitate de blogheriţă.

Întrebările au curs rând pe rând. Prim-ministrul Vlad Filat a răspuns cu îngăduinţă la ele. Nu-şi însemna întrebările. Le ţinea minte. N-am observat să se fi eschivat să răspundă la vreo una dintre ele.

Mi-a fost oferită ocazia să pun şi eu întrebările mele. Le-am pus sub următoarea formă:

Domnule prim-ministru! Se spune că până ajungi la Dumnezeu, te mănâncă „sfinţii”. În anturajul dumneavoastră există „sfinţi”?
Vă influenţează ei mult deciziile pe care le luaţi?
Deciziile dumneavoastră pot fi calculate/pronosticate?
Deciziile referitoare la economie le luaţi şi în baza unor rezultate ale investigaţiilor ştiinţifice?
Sunteţi la curent cu efectul de recursivitate în finanţarea proiectelor ştiinţifice – acei care obţin finanţarea unui proiect ştiinţific reuşesc recursiv să menţină finanţarea, astfel că e foarte greu să pătrundă şi alţi savanţi în această „maşinărie”?

Răspunsurile au fost concise şi la temă. Pe scurt se rezumă la următoarele:

  • Încearcă să ia deciziile conştient, verificând, pe cât e posibil, oportunitatea fiecăreia, excluzând, pe cât e posibil, o influenţă proastă sau interesată.
  • În luarea deciziilor economice îşi spun cuvântul comisiile de experţi.
  • Academia de Ştiinţe ar trebui să argumenteze deciziile din economie.
  • Sunt dificultăţi cu finanţarea ştiinţei şi actuala guvernare încearcă să le rezolve, folosind şi comisiile de experţi.

Nu mă voi referi la alte întrebări şi răspunsuri. Le vor publica alţi blogheri.

Prim-ministrul a răspuns non-stop la întrebări aproape trei ore. A lăsat o impresie bună. Are o mare capacitate de lucru şi o inteligenţă dinamică. În decursul întâlnirii nu a avut vreo situaţie stânjenitoare. Toţi au ascultat cu mare atenţie răspunsurile lui.

Imaginea pe care o aveam despre el înainte de întâlnire doar s-a îmbunătăţit după… Adică preimaginea s-a transformat într-o mai bună postimagine…

Succese, domnule prim-ministru, în realizarea planurilor ce ţin de viitorul mai bun al Moldovei! Sănătate şi numai bine!

4 comentarii la “Vlad Filat – pre şi post

Lasă un răspuns

