„Schimbarea la faţă a”… României [2]

Ziua a doua a Conferinţei (21 mai) a continuat cu rapoartele oaspeţilor de peste hotare: Wolfgang Ecker-Lala, Karl Kuerten, Feo Kusmartsev, Matti Estola, dar şi a cercetătorilor români: N. Popoviciu, I.Armas ş.a. Multe întrebări. Discuţii, pe marginea unui domeniu relativ nou – econofizica. S-au prezentat şi rapoartele planificate pentru a treia zi, doar pentru a elibera ultima zi pentru o excursie la Palatul Parlamentului.

A urmat recepţia, în cadrul căreia discuţiile au trecut la arii de interese mai largi. Am avut fericita ocazie să discut cu profesorii: Ion Spânulescu, Anca Gheorghiu, Rodica Elena Os-Munteanu.

Seara am făcut o plimbare prin centrul Bucureştiului. Am constatat cu satisfacţie că faţa Bucureştiului s-a schimbat spre bine.

Sâmbătă, 22 mai, am vizitat Palatul Parlamentului. Impresionează prin mărime, dar nu şi prin curăţenie. Am făcut şi câteva poze. Concomitent am continuat discuţiile cu colegii din alte ţări.

Parlamentul 1

Parlamentul 2

Parlamentul 3

Parlamentul 4

Parlamentul 5

La prânz am avut schimb de păreri cu profesorii Mishra şi Estola, referitor la sistemele de învăţământ din India şi Finlanda. Am discutat despre problemele din cercetare. Apoi am trecut la viaţa particulară – despre familii şi copii. Am vorbit despre muzică şi poezie. A fost foarte emoţionant când fiecare dintre noi a declamat versuri în propria limbă: hindu, finlandeză şi română. E fascinantă muzicalitatea şi originalitatea fiecărei limbi. Am declamat „Oda în metru antic” de M. Eminescu. Ne-au copleşit emoţiile.

prieteni

prieteni 1

Am trecut la problemele de credinţă şi religie. Profesorul Matti Estola s-a dovedit a fi mai mult ateu. În schimb, profesorul Mishra – adept al hinduismului – set de sisteme religioase, filosofice şi culturale. Hinduismul este considerată cea mai veche religie mare mondială. Cuprinde peste un miliard de credincioşi doar în India şi este a treia religie din lume după numărul de credincioşi. Ne-a vorbit despre reincarnare şi despre energii. Aici a fost un moment amuzant când profesorul Estola a solicitat să se explice energiile şi în baza binecunoscutei formule a lui Einstein – E=mc^2… Situaţia a devenit puţin confuză, deoarece ni se explica cum energiile se despart de corp, adică de materie. Şi am admis că există mai multe tipuri de energii…

Am plecat din Bucureşti cu autobuzul de la 22:00. Ne-am despărţit ca fraţii, atât cu organizatorii, cât şi cu noii prieteni din diverse ţări…

autobuzul

Plecam din România cu inima împăcată şi mari satisfacţii – se schimbă la faţa… România, spre bine. Graţie şi unor oameni cu mare suflet cum sunt profesorii I. Spânulescu şi A. Gheorghiu, cărora le exprimăm alese sentimente de recunoştinţă.

Moldova ne-a întâmpinat cu soarele unei noi dimineţi…

MoldovaDimineata

4 comentarii la “„Schimbarea la faţă a”… României [2]

  1. Da, aceştia sunt adevăratele VIP, adevăratele personalităţi sau adevăratele vedete. Ei duc societatea înainte. Păstrează-le legătura. Merită.

Lasă un răspuns

