Cum să micşorezi rapid traficul pe blog :)

Nu numai în blogosferă, dar şi în Internet, în general, o să găsiţi o sumedenie de articole care dau sfaturi cum se poate mări rapid traficul pe blog sau pe site. Reţetele sunt diverse, de la tertipuri ordinare, până la reţete serioase şi de durată. Nu am dat de nici un articol care s-ar da sfaturi cum să micşorezi rapid traficul, fără a şterge blogul sau site-ul, fără a-l bloca etc.
S-ar putea să fiu primul care are un asemenea articol 🙂 Reţeta e simplă… Trebuie să începi să scrii despre rezultatele meciurilor de fotbal la Campionatul Mondial. Se dovedeşte că blogosfera nu e prea interesată de un asemenea eveniment 😉 Vă puteţi convinge făcând clic pe Flag Counter şi urmărind evoluţia traficului în timp. A scăzut cel puţin de trei ori. S-ar părea că explicaţia e simplă. Blogosfera e concentrată pe activităţi intelectuale. Iar Campionatul Mondial e un eveniment mai puţin intelectual 😦 Ei, iată cu aceasta nu sunt de acord. Se comite o apreciere eronată. Dacă încep să scriu pe teme legate de matematică, traficul la fel scade. Ce-i drept nu chiar atât de dramatic. Cauza e că matematica pentru mulţi e ca o sperietoare. E foarte greu de înţeles. Şi iată aici e şi buba cu fotbalul. Aparenţele nu sunt chiar corecte. Fotbalul pentru mulţi este la fel de neînţeles ca şi matematica. Mulţi văd doar nişte tineri sănătoşi care aleargă pe teren după o minge şi se întreabă: oare n-ar fi mai de folos să fie trimişi ei undeva la prăşit? 🙂 Tot de neînţeles pentru mulţi sunt şi spectatorii, şi amatorii, şi suporterii… Ce găsesc ei interesant în asemenea alergare fără noimă 🙂 Răspunsul e evident, din punctul meu de vedere: pentru mulţi oameni fotbalul e la fel de neînţeles, ca şi matematica superioară, ca şi fizica , ca şi chimia ca şi…
O să revin neapărat la această temă cu argumente pro fotbal.

14 comentarii la “Cum să micşorezi rapid traficul pe blog :)

  1. Aici este vorba despre perceptia celui care citeste un blog. De multe ori un articol foarte bun, indiferent de subiectul pe care il abordeaza, are sanse mici sa fie apreciat asa cum trebuie.

  2. Sunt de acord! Dar, pot fi si o sumedenie de alte explicaţii!
    De fapt, articolul e în mare parte autoironic, iar pentru un blogher mai iniţiat e şi un exemplu cum poţi controla traficul, despre ce trebuie să scrii şi despre ce să nu scrii, despre…, despre…, despre…
    🙂

  3. incepi sa cenzurezi.incepi sa stergi postarile dupa o vreme ca doar e site-ul tau (ce mortiii masii) . incepi sa bagi necesara inregistrarea pe baza de x sau y . incepi sa te caci pe tine si sa cenzurezi anumite ip-uri ( ca nu sunt din x tara sau ala e de la un internet cafe ) .
    concret site-uri care fac asa ceva : dondon , ,,patrioti ” moldova , basarabia dupa independenta ( mai nou …) , doamna pavlicenco , larry livings…., stela popa , nicu popescu ( marele ,,europenist ” aka urss-ist ) , unimedia , etc. ( ca nu am intrat pe toate blogurile lu peste )
    si TOTI sar ca arsi in cur zbierand ca ei apara libera exprimare ( fara cuvinte licentioase normal ) si alte rahaturi de genu . de asemenea tot EI isi fac reclama ( se vor ,,formatori de opinie ” sau macar sa stie lumea ce le poate capu ) pe tot felul de alte site-uri ( gen blogosfera moldova ) pentru ca mai apoi sa-ti bage pumnu in muie : da ce ba te-am adus eu cu forta pe blogu MEU ?!!!! . nu coaie nu m-ai adus da daca spui o prostie ( parerea mea ) simt nevoia sa-ti spun cat esti de prost .
    ps: posibil sa fiu subiectiv , desi am incercat ( jur ) sa fiu obiectiv

  4. Părerea mea e că în ţara noastră fotbalul e asociat cu prostia. Faptul că jucătorii sunt cum sunt în afara terenului (şi sunt aşa în toată lumea) nu are o legătură directă cu fotbalul ca sport în sine. La noi oricine practică/admiră/urmăreşte fotbalul e prin definiţie incult. O prejudecată la fel de nedreaptă ca oricare alta.
    De exemplu într-o ţară nu neapărat mai civilizată cum e Argentina (mă refer în special la sângele fierbinte latin), oameni de cultură pot vorbi fără regrete despre iubirea pentru acest sport (Borges, Casares, etc.), pe când la noi oricine riscă să fie etichetat când în fond mai toţi au făcut ei înşişi fotbal în adolescenţă şi chiar după pentru că pe vremea ailaltă mai toate fabricile, uzinele şi mai orice instituţie avea propria echipă de fotbal.

  5. @BogdanD Unul dintre cei mai mari matematicieni ai tuturor timpurilor, Andrei Kolmogorov, era un mare admirator al sporului, dar şi practica alpinismul la modul cel mai serios. Un bun sportiv era alt mare matematician – Vladimir Arnold.
    Mircea Lucescu a învăţat foarte bine la universitate – la relaţii economice externe. Cunoaşte cel puţin 5 limbi. Citeşte multă literatură artistică. E un bun cunoscător al artei. Apropo, fotbalul de performanţă preupune aplicarea statisticii, cunoaşterea medicinii sportive, a psihologiei etc.
    De fapt, în orice activitate, oricare ar fi ea, este loc pentru inteligenţă…

  6. Exact. Şi exemplele „faimoase” pot continua. Şi eu pot spune că matematicienii pe care i-am cunoscut profesorii din generala, liceu dar în alte ocazii am întâlnit şi matematicieni din cadrul imar-ului iar printre ei erau şi admiratori ai fotbalului, ca să nu mai zic că unii şi jucau din când în când.
    În liceu dacă pierdea rapidul dădeam test :)). Eu m-am referit la percepţia generală asupra fotbalului care din păcate se regăseşte în comentariul meu anterior.

  7. De fapt şi eu m-am referit la această percepţie generală, care, din păcate, uneori e şi bine argumentată. Dar există şi altă faţă a medaliei, când cei preocupaţi de activităţi intelectuale uită şi latură fizică. De unde, o altă percepţie, dar deja a intelectualilor, care adesea este motivată.
    În concluzie, în om totul trebuie să fie armonios, şi intelectul, şi fizicul, şi… 🙂

  8. Uite, stiu … e o deziluzie sa constati ca oamenii nu iti impartasesc pasiunile … dar asta se intampla mereu. Acu’, daca tot ai adus vorba de matematicieni carora le-a placut fotbalul, sportul in general, da, sunt, dar … sunt si din ceilalti. Mie unul imi place fotbalul (si il practic) cam cat i-a placut lui Pontriaghin. E si asta un fel de orbire … ce sa zic, dar … asta este. Despre campionatul asta nu stiu decat ca e in Africa de Sud, ca suprterii de acolo utilizeaza niste trompete foarte enervante numite vuvuzele, produse, in proportie de 90% – de cine oare? – de chinezi, si ca pretul unei vuvuzele la poarta fabricii (in China) este de aprox. 20 de eurocenti, dar, pe parcurs, acesta creste de zeci de ori. Cam asta e tot.
    Cand va trece campionatul, vei scrie, cred, si despre altceva, si atunci te voi vizita mai des.
    Dar, care e problema cu traficul?
    Uite, intr-o „scrisoare catre tanarul om de stiinta”, Hans Selye (medic canadian de origine maghiara, cel care a inventat „stresul”, ca termen medical) sugera ca, de fapt, si „oamenii de stiinta” isi socotesc „averea” tot in termeni cantitativi, ca „plebea”. De exemplu, spunea Selye, atunci cand apare cartea unui coleg, prima reactie a omului de stiinta este nu de a o citi sau frunzari, ci de a sari direct la bibliografie, pentru a vedea de cate ori a foat citat, cu ce lucrari, cine a mai fost citat etc. Acu’, daca o fi sau nu asa, nu stiu.

  9. Uneori comentariile pot fi mai interesante decât articolul 🙂

    Ai dreptate că în toate încerc să văd nu numai laturile calitative, ci şi cele cantitative. Şi îmi pare că nu e nimic rău în asta. Am autoironizat, deoarece îmi era clar de la început că o să deziluzionez vizitatorii blogului meu prin comentarea tuturor meciurilor. Şi aici trebuie să-mi cer scuze pentru acest „program” nu prea fericit. Dar pe de altă parte, e un blog personal, nu altceva. Am dreptul, poate şi datoria, să scriu despre ceea ce mă interesează şi mă captivează.

    Iar ceea ce ţine de trafic, e şi o reacţie la reclama insistentă, pe toate „canalele”, care ne asigură că în 24 de ore putem avea tone de vizitatori 🙂

  10. eu am observat ca „titlul” face traficul ..cu cat ai un titlu mai „pe langa” subiectul despre care ai scris..hop si lumea.Luand ca exemplu PRO TV !
    Cat despre blogosfera,toata lumea e ocupata sa-si promoveze articolele,astfel nimeni nu vede si ce scriu altii..trist!
    Consider ca pentru a fi citit trebuie la randul tau sa citesti,iar un articol poate fi interesant indiferent de titlu,tema sau critic.Un alt aspect ar fi faptul ca in Romania nu se citeste..deci subiectele ce tin de cultura sunt ignorate,in favoarea celor de scandal sau femei goale !La fel cu banner-ele.. imaginea face cat 1000 de cuvinte,daca ai o fata sexy ca banner captezi atentia.

  11. Titlu are importanţă, incontestabil! Totuşi după părerea mea până la un moment. Când lumea înţelege că faci speculă, nu mai e valabil acest truc. La fel şi cu subiectele „fierbinţi”. E foarte important să-ţi cunoşti cititorii. Şi, desigur, ai perfectă dreptate când spui că trebuie singur să-i citeşti pe alţii, dacă vreai sa fii citit. E şi o explicaţie simplă în asta – astfel ştii ce interesează blogosfera mai mult. Ceea ce ţine de banere – ai la fel perfectă dreptate…

Lasă un răspuns

