Despre bloguri celebre

Trebuie să recunosc că de ceva timp menţinerea blogului a devenit o pasiune, uneori asemănătoare cu acea pe care am avut-o când au apărut primele calculatoare personale. Jocurile mă captivau atât de mult, că îmi luau zile şi nopţi în şir. Şi erau nişte jocuri, de care acum puţini îşi mai aduc aminte: Zoom, Digger, Tetris etc. În timp pasiunea pentru jocuri a trecut. Şi cred că a fost firesc să treacă. Va trece pasiunea pentru blogging? Sincer să spun, nu-mi doresc să treacă, deoarece nu e o distracţie, cel puţin pentru mine. Mai mult, pentru mulţi a  devenit chiar o activitate profesionistă.

Nu am apelat la designeri Web, care să mă ajute cu crearea şi menţinerea blogului. Mai mult, e o activitate secundară, pe care o practic în timpul liber. Cu toate acestea mi-am dorit şi-mi doresc ca blogul să fie unul cât mai bun. Pentru aceasta e nevoie să-l compar cu altele, atât după design, cât şi după conţinut şi statistici. În acest scop vizitez zilnic alte bloguri şi site-uri, ca să-mi creez o opinie proprie despre ce e bine şi ce e rău. În portalul TB am vizitat cel puţin o dată 2604 de bloguri, conform numărului de amici pe care îi am. Am vizitat şi bloguri de limbă engleză, de limbă rusă, de alte limbi şi din diverse ţări. Concluzia – blogosfera românească e una dintre cele mai bune.

Totuşi, chiar dacă unii dintre vizitatorii blogului meu mi-au reproşat o careva predispoziţie pentru statistică, nu pot să nu repet că cifrele nu mint. Aspectul unui site poate să fie o operă de artă, dar dacă nu are vizitatori – site-ul e puţin important.

E posibil că acest articol va fi primul dintr-o serie dedicată blog-urilor celebre – celebre în viziunea mea.

Şi primul blog celebru pe care vreau să-l aduc în atenţie este unul specializat/matematic: Gödel’s Lost Letter and P=NP.

Blogul este menţinut de către Dick Lipton, Professor of Computer Science at Georgia Tech.

Se spune că conţinutul este determinant în blogging. Adevărul afirmaţiei ni-l demonstrează elocvent acest blog. Are un design extrem de simplu şi chiar un pic primitiv. Conţinutul  este unul matematic, mai puţin înţeles de publicul larg, ba chiar şi de matematicieni, deoarece este foarte specializat – legat de problema P=NP, despre care am scris anterior. E un blog în engleză.

Cu ce ar putea fi interesant acest blog pentru publicul larg? De ce este celebru?

Răspunsul la aceste întrebări este dat şi de următorii câţiva indicatori:

1. Conţinutul – este actualizat destul de frecvent, pentru un blog matematic.

2. Numărul de vizitatori – este suficient să apăsăm pe SITEMETER şi vom rămâne pur şi simplu uimiţi:

  • vizite –  804 525,
  • media de vizite pe zi – 36 517,
  • vizualizări de pagină – 1 108 759,
  • media de vizualizări de pagină pe zi – 49 280.

3. Comentarii – ultimele articole au aproape câte 200 de comentarii fiecare.

Alte concluzii, ce ţin de acest blog, le poate trage fiecare în parte.

Al doilea blog celebru este unul foarte interesant şi util pentru fiecare blogger: yoast tweaking websites

Blogul este creat de către Joost de Valk, dar este actualizat de un colectiv din 7 autori.

Aspectul blogului poate şi să nu placă tuturor, dar modul în care este ordonat conţinutul – este unul extraordinar de bun.

Aici chiar puteţi găsi aproape tot de ce are nevoie un blogger, articole despre: design, CMS, SEO, SEM etc.

Un indicator important: yoast are la moment pe Facebook 1114 admiratori.

Este interesant şi faptul că o altă statistică nu este oferită vizitatorului – nici PR, nici numărul de vizitatori.

În schimb, blogul este „prezent” pe cele mai populare reţele de socializare.

P.S. Vezi  alt articol care se încadrează în aceeaşi categorie: Bloguri celebre: Paulo Coelho’s Blog


6 comentarii la “Despre bloguri celebre

  1. Pingback: Despre bloguri celebre - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Bună ZIUA !
    Domnului Valeriu Ungureanu !
    ~
    La urma urmei, însăşi VIAŢA este o competiţie … care impune nişte „reguli” (de SUPRAVEGHIAT, sau … de urmărit !, … de „FOLOSIT” , este din ce în ce mai greu !).
    ~
    Nu v-am uitat, însă NU am avut timp NICI pentru mine !
    Vă mulţumesc pentru intertesul dvs. asupra ACESTEI teme !
    ~
    Cornelius,

    PS: … chiar şi „realiştii” SUNT „umanişti” … 🙂 …

  3. Pingback: Bloguri celebre: Paulo Coelho's Blog « Valorile Vieţii

Lasă un răspuns

