Dumnezeu, Guiţă şi politreuca

E noapte. Toţi ai casei dorm. Mă aşez la calculator să-mi expun pe blog opinia vizavi de alegeri… Sună telefonul… Ridic:

Fiule, eşti aşteptat în Cancelaria Cerului!
– ???
Ieşi la balcon şi zboară!
– …

Ies la balcon! Mâinile involuntar fac o mişcare… Mă pomenesc de-asupra oraşului. Îmi reamintesc de visurile din copilărie… Acum mă ridic tot mai sus şi mai sus. Oraşul se vede ca o luminiţă… Nu simt frigul… Nu simt lipsa de aer… Dau uneori din mâini… Trec pe lângă staţia orbitală… Observ prin fereastră cosmonauţii… Le fac semn… Nu-mi răspund… Îmi continui zborul… Pământul, Luna – abia de se mai văd… Zborul meu continuă… Fantastic…

La un moment dat toată fiinţa mi-i cuprinsă de o lumină copleşitoare… Doamne, Dumnezeule… Sunt în faţa…

Fiule, te-am chemat să-ţi încredinţez o misiune. Îţi înmânez o petiţie. E foarte neobişnuită, chiar şi pentru mine. Ţi-o dau să găseşti o soluţie…
– …???
Nu-ţi dau nici o explicaţie sau indicaţie. Deciziile îţi aparţin! Ne mai vedem!
– …

Mă trezesc zburând din nou pe lângă staţia orbitală… De această dată trec indiferent pe lângă ea… Se pare că m-au observat cosmonauţii… Nu-mi pasă… Se apropie oraşul… Sunt deja pe balcon… Ai casei dorm în continuare… Mă aşez la calculator… Pe ecran citesc:

„Domnului,
de la Guiţă

Doamne, Dumnezeule! Tată-l Nostru Ceresc!

Mă adresez Ţie, eu,  Guiţă, godacul lui tâca Vasile şi al mâcă-i Ioana! Cu o problemă foarte gravă, care mă îngrijorează de mult timp. Tâca şi mâca m-au crescut în coteţul din spatele casei! De mic, noaptea, privesc prin fereastră televizorul şi cunosc bine ce se întâmplă în lume.

Rareori ne trece cineva poarta. Tâca şi mâca au grijă să nu fiu flămând, chiar dacă de ei nu are nimeni grijă şi, sărmanii, o duc foarte greu. Copiii li s-au căsătorit: prin Rusia, Italia, Portugalia, Australia. Au uitat de părinţi… Sau poate n-au uitat, dar nu se pot întoarce acasă din cauza politicienilor, care au creat hotare între ţări şi se luptă încontinuu pentru bani şi putere. De ce dau vina pe politicieni?

Urmăresc campaniile electorale care se desfăşoară fără sfârşit. Se pot schimbă personajele, dar esenţa lor e aceeaşi – lupta pentru putere, avere, bani, faimă… N-ar fi nimic grav dacă ar fi luptă cinstită, dar aşa totul e minciună. Cum numai vin la putere, uită de popor şi fură tot ce se adună prin eforturi comune.

Mi-i obijduitor să aud că politicienii se luptă pentru treucă. Se foloseşte cuvântul incorect. Treuca la porci este vasul în care se serveşte hrana. Chiar dacă îşi mai dau cu râtul unul altuia, toţi sunt sătui. Porcii au demnitate şi o respectă pe a altora… Aţi văzut vreun porc închis la puşcărie fiindcă altul îi râvneşte porţia?

Te rog, Doamne, găseşte o modalitate să interzici folosirea cuvântului treucă în legătură cu politicienii… Propun să se folosească cuvântul politreucă. Reflectă „grija” lor faţa de treburile statului şi poporului. Totodată, reflectă şi GRIJA lor faţă de propriul chirtic.

Te rog, Doamne, în plus, să nu mai fie numiţi treucari, ci politreucari sau politruci. Nu le va fi greu să revină la ultima denumire. Unii dintre ei au purtat-o mândri în timpul URSS.

Doamne, Dumnezeule! Sper să nu Te deranjeze petiţia mea!

Cu toată dragostea şi respectul,
Guiţă, godacul lui tâca Vasile şi al mâcă-i Ioana

Se aude sunetul deşteptătorului… Deschid ochii… A fost un vis… Am adormit în faţa calculatorului…

Dar… Pe ecran este petiţia şi…

Involuntar apăs pe butonul „Publică”.

8 comentarii la “Dumnezeu, Guiţă şi politreuca

  1. Pingback: Dumnezeu, Guiţă şi politreuca - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Zone diferite dintr-o Unică Ţară condusă de persoane diferite, dar cu aceleaşi probleme. Politrucii „mâncă” din aceeaşi oală fecale costisitoare. Dar asta nu ar fi nimic dacă cheltuielile s-ar suporta din „jeburile” lor nu ale poporului. Şi drumul acesta este ca şi calea vieţii. Drum fără de întors.

  3. Aveti probleme cu „porcii” si in Moldova? Credeam ca numai in Romania este posibil. Insa, nu-i asa, suntem tari surori????!!! Singura diferenta este ca la noi treucii i se spune troaca. Insa, esenta este tot aceeasi!

  4. Ei, nu atât noi cu ei, cât Guiţă cu politicienii 🙂

    Pe noi ne-ar ofensa faptul să fie hrăniţi porcii din veselă de faianţă?
    Pe Guiţă îl ofensează faptul că „faianţa” porcilor – treuca/troaca, este folosită inadecvat pentru a desemna scopul politicienilor… Să vezi, are şi Guiţă demnitate şi nu vrea să se asemene cu politicienii… Se consieră mai presus de ei?
    De la Guiţă, de fapt, te poţi aştepta şi la o asemenea apreciere 😉 🙂

  5. Pingback: Şi vor, şi poate că ştiu, şi poate că pot, şi poată că vor face « Valorile Vieţii

Lasă un răspuns

